Mercure Hotel Timișoara utilizează tehnologia KNX pentru asigurarea unei experiențe inedite și al unui confort excepțional clienților. De asemenea, această tehnologie oferă personalului un dispozitiv puternic în gestionarea clădirii.
Soluția BMS KNX oferă clienților toate facilitățile de care au nevoie, începând cu “mobile access” și “room service” până la controlul facil și intuitiv al comenzilor ce se găsesc în camera de hotel. Fie că se dorește controlul iluminatului, a draperiilor, a temperaturii și ventilației din încăpere, sau modificarea stării camerei (nu deranjați/curățenie/room service) clienții se vor bucura de o experiență unică și confortabilă prin interacțiunea cu echipamentele disponibile: dispozitive mobile (smartphone / tableta din cameră) sau tasterele multifunctionale KNX.
Integrarea soluției de control access (VingCard Door Lock), a sistemului de PMS (Property Management System – Opera by Fidelio), a sistemului audio, dar și al sistemului HVAC a fost realizată într-o succesiune complexă pentru a obține o eficiență energetică fără a afecta confortul utilizatorului. Software-ul de management al clădirii permite controlul și monitorizarea a peste 5.000 de puncte de date oferind o paletă largă de informații și o analiză a spațiului acurată, rezultând un control eficient.
Sistemul BMS este responsabil în acest mod pentru controlul și monitorizarea clădirii, gestionarea rapoartelor și alarmelor.
Camere – Comfort+
- Fiecare cameră este echipată cu dispozitive KNX oferind clienților un control facil al utilităților precum setarea luminilor, a poziției draperiilor, reglajul temperaturii și transmiterea semnalelor hoteliere (Do not disturb / Make up the room) la recepție și la personalul de curățenie.
- Pentru un confort sporit, fiecare cameră este echipată cu o tabletă utilizată pentru vizualizarea și controlul tuturor funcțiilor camerei și afișarea altor informații utile (puncte de atracție în oraș, meniu restaurant si bar, numere de taxi, și nu numai)
- Sistemul ”economizor virtual“ este o soluție bazată pe senzori de prezență care detectează automat dacă camera este ocupată sau nu
- Controlul calității aerului
Camere – Energy Saving
Sistemul de iluminat, incălzirea-răcirea, ventilația sunt controlate în funcție de:
- Starea camerei (rezervată/ocupată/neocupată)
- Prezența în cameră – informația provenită de la sistemul de “economizor virtual” – soluție bazată pe senzorii de prezență)
- Poziția geamurilor (deschis/închis)
Aerul curat este furnizat de unitatea de tratarea aerului, aceasta fiind controlată prin sistemul KNX, iar nivelul de ventilație este modificat automat pe baza informațiilor furnizate de sistemul de detecție prezență (ocupat / neocupat).
Integrarea cu Micros Fidelio a sistemul VingCard completează sistemul de management al clădirii și permite realizarea scenariilor complexe. Pe baza semnalului de “check-in“ transmis de sistemul de management hotelier (Opera by Fidelio) se vor comanda automat diferite acțiuni cum ar fi aprinderea luminii sau trecerea Sistemului de încălzire și ventilație în modul confort fără a fi necesară intervenția personalului hotelier.
Zone comune – Lobby, Meeting rooms, Restaurant and bar
Integrarea senzorilor True Presence Multisensor KNX, echipamente complexe pentru clădiri inteligente, dotate cu 7 senzori (prezență, luminozitate, temperatură și umiditatea camerei, calitatea aerului, compuși organici volatili și CO2), realizează în mod automat reglajul fluxului de lumină prin controlul sistemului de iluminat , dar oferă și informații esențiale în vederea realizării ambianței necesare. Pe baza acestor informații se realizează atât controlul temperaturii, precum și a calității aerului pentru a menține mediul curat.
Controlul luminilor DMX RGB, utilizate pentru iluminatul arhitectural face parte din sistemul BMS, permițând astfel un control facil prin crearea de diferite scenarii de iluminat, în funcție de un eveniment.
Sistemul audio multiroom este de asemenea integrat în software-ul BMS pentru o interacțiune și un control ușor.
Vizualizarea este implementată astfel la o scară largă cu instrumente de gestionare puternice și dispozitive KNX ce permit controlul facil al tuturor funcționalităților implementate în clădire .
Interfață Utilizator
Sistemul de automatizare oferă diferite niveluri de acces si interfețe de control intuitive:
- interfață client
- vizualizarea și controlul funcțiilor din camerele de cazare poate fi acționată din tableta prezentă în acestea
- interfață personal
- curățenie
- personalul responsabil poate vizualiza starea camerelor (make up the room/do not disturb/free) și va fi alarmat printr-o notificare pe tabletă în momentul în care una dintre camere a fost trecută în modul de curățenie
- apelare rapidă a scenariilor predefinite de start/stop curățenie
- restaurant
- soluția de vizualizare permite verificarea clienților ce servesc micul dejun
- vizualizarea setărilor și modificarea acestora pentru zona de restaurant/bar (iluminat, temperatură, ventilație, muzică)
- recepție
- vizualizarea și controlul întregului sistem
- posibilitatea de a modifica foarte ușor, la cerințele clienților setările camerelor de cazare
- tehnic
- vizualizarea și controlul întregului sistem
- vizualizarea alarmelor de sistem în vederea rezolvării cât mai rapide a unui defect posibil
- vizualizare rapoarte
Rapoarte și administrare alarme
Soluția de automatizare hotelieră oferă personalului administrativ cea mai puternică unealtă în gestionarea clădirii în modul cel mai eficient. Astfel personalul va avea un control total și va putea vizualiza toate funcțiile implementate în clădire în vederea îmbunătățirii eficienței energetice:
- Sistem de alarmare în cazul lipsei tensiunii
- Sistem de alarmare în cazul unei avarii provenite de la diferite echipamente
- Sistem de alarmare în cazul acționării butoanelor de panică sau în cazul în care geamurile rămân deschise pentru o perioadă mai lungă de timp
- Vizualizarea stării fiecărei camere sau gestionarea de ansamblu al întregului nivel
- Generarea de rapoarte utile în exploatarea clădirii, printre care se numără:
- Raport evoluție temperatură în comparație cu setpoint /cameră
- Raport control acces – crearea unui log cu tipurile de card folosite pentru deschiderea ușilor de la camerele hoteliere (vizitator/personal/mentenanță)
- Raport timp necesar pentru curățenie